VERKSAMHETSBERÄTTELSE 2013

Sedan föreningsåret 2013 tog slut så känns det fantastiskt att se tillbaka på ett så spännande år som vår förening har haft.  Sedan föreningen startades hösten 2012 så har nu sex evenemang genomförts, och resan som föreningen gjort från uppstarten med Midvinterglöd 2012 till Midvinterglöd 2013 (och däremellan evenemangen Walpurgisnacht Ietendal, Subscene Festival, Teaterrocken och Halloweenfesten Väsen) vittnar om att vi har en stark idérik förening som har potential att växa ordentligt under 2014. Under 2013 startade vi igång flera studiecirklar med mål att få igång många fler under 2014!

Så det är där vi är nu. Vi ser fram emot ett spännande 2014 som har börjat starkt. Vi har flera nya studiecirklar som har sänts in för godkännande och en hög till som är på väg att kickas igång inom mycket snar framtid. Så nu blickar vi starkt framåt. Föreningen har nu börjat med att ha regelbundna medlemsträffar där vi 1 gång i månaden samlas för att diskutera och se över vad som är på gång och vilka kulturprojekt som ligger framöver och vilka projekt som aktivt jobbas på nu. Nya kulturutövare som vill ansluta sig till vår förening välkomnas likaså de som vill starta studiecirklar under vår förening i samarbete med Kulturens Bildningsverksamhet. Vi välkomnar med öppen hand in nya medlemmar som vill ansluta sig till vår kulturförening för att bidra till och ideellt engagera sig för ett rikare kulturliv i Hälsingland.